torsdag 29 mars 2012

Röda bananer

Först av allt mina blogg läsare så hoppas jag ni är kvar..  jag varken hinner eller orkar delta i den annars underbara bloggens  värld just nu. Mina dagar är fyllda av aktiviteter och värmen gör att jag somnar tidigt om kvällarna, vissa kvällar redan vid halv nio tiden. Samtidigt är internet uppkopplingen lite frånvarande mellan varven, vilket är rätt skönt emellanåt!

image

Idag kom jag över röda bananer, givetvis slog jag till och köpte mig en binge. De var verkligen super söta, lite för söta för min smak, men jag tycker att man måste alltid prova sig fram i bananernas djungel. Det finns så många olika bananer att välja på och sötheten är verkligen varierande.

8 kommentarer:

Taina sa...

Jo då, JAG finns kvar och har väl samma "dilemma" dvs hinner inte riktigt med bloggen just nu pga av flytt och resor.

Söta bananer ;)

Kramar!

Annika sa...

Jadå, det är lugnt. Men nu blir det tyst ett tag eftersom jag ska kryssa lite i Karibien, men sen kommer jag tillbaka på heltid igen.
Gulliga bananer. Goda?
Kram!!

Desiree sa...

Det är kul och spännande att det finns så många olika banansorter. Många som aldrig säljs i Sverige. Röda bananer har jag aldrig smakat eller sett. Jag har provat de små gula som är i samma storlek som dessa som är otroligt söta och goda.
Kram och fortsätt njuta och ha det bra på Filippinerna.

Steve sa...

Vid en hastig första blick så poppade "prinskorv" upp i mitt huvud. Vad man ser beror uppenbarligen på hur man är programmerad. Det låter i vilket fall roligare att botanisera i bananernas djungel än i prinskorvarnas dito.

Anne-Marie sa...

Minns att jag provade litet annorlunda bananer i Los Angeles för väldigt länge sedan. Som du säger, det finns hur många sorter som helst. Bor man i Sverige är det lätt att tro att Chiquita är den enda sorten. ;) Kram!

Marina sa...

Det där med frukt är så spännande, fast just bananer måste jag erkänna att jag är lite dålig på, tror allt ska smaka som de man hittar hos ICA!

Fourmum sa...

Det där med blogginlägg går ju i vågor, ibland blir det mycket skrivet och ibland skriver man inget själv utan läser bara andras bloggar :) Röda bananer! Inget man hittar på vår mataffär ;) Kram!

Katarina sa...

Taina
Ja, jag vet ju att du har det mycket körigt just nu!

Annika
Bananerna var verkligen goda!

Desiree
Ofta är de mindre bananerna mer söta.

Steve
Ha, ha.. Ja, du är nog inte ensam om det!

AM
Precis, Chiquita är ett stort brand i Svedala.

Marina
Så du är inte någon banan freak alltså!

Fourmum
Precis. Jag visste inte ens att det fanns röda bananer!